فارم در عصرپادشاهان یعنی چی؟

 فارم یعنی اینکه یه کسی رو که همه ی سربازهاش رو کشتی روزانه غارت کنی و از منابع اون استفاده بکنی

 فارم در بازی به معنای اینکه گندم زار و سربازخونه ی کسی رو بزنی که دیگه نتونی سرباز بسازه و تو همه ی منابعش رو با کمترین تلفات روزی چند بار غارت کنی(اما من هیچ وقت کسی رو با منجنیق نمی زنم چون معمولا حذف اکانت می کنند و تو سود که نمیبری هیچ ضرر هم کردی)

برای اینکه فارم نشی حتی اگر وقتی افراد قوی با جمعیت های بالاتر از تو وقتی نزدیکت باشند ببینند تو نیروی دفاعی زیاد(ترجیحا نیزه دار)داشته باشی و ببینند اگر برای فارم کردن تو خیلی خسارت میبنند منصرف میشوند

نیروسازی سریع در عصرپادشاهان

چند وقت پیش بازیکنی ادعا کرده بود که قادره ظرف چند ثانیه نیروهای زیادی تو شهرش قرار بده و ویدیویی هم در این رابطه منتظر کرده بود

توی این ویدو نشون میداد چطور با ابزار های مرورگر میتونه تعداد نیروهای شهر رو دستکاری کنه و اونها رو افزایش بده

شاید این روش برای خیلی از بازیکنان واقعی بنظر بیاد و فکر کنن چه رمز فوق العاده ای بدست اوردند ولی این یه بازی بچه گانه بیش نیست چون این سربازها با رفرش صفحه از بین میرند و علی میمونه و حوضش

تنها روش نیروسازی سریع در بازی فقط غارت شهرها و فعال کردن اموزش سریع نیرو ها و پرکردن صف ساخت هست وتمام ;-)

تکنیک ها و رمز های عصرپادشاهان

در این پست سعی خواهم کرد تکنیک هایی که به شما کمک میکنه در عصر پادشاهان سریع تر و حرفه ای تر باشید رو عنوان کنم

شما در عصرپادشاهان هستید نه تراوین یا بازی دیگه ای پس سعی نکنید تکنیک های این بازی ها رو در عصرپادشاهان وارد کنید

  • هیچگاه در حمله های از نوع نبرد یا غارت جاسوس بهمراه نبرید جاسوس جز در حالت جاسوسی هیچ قدرتی ندارد
  • در دفاع ها سعی کنید فقط نیروی دفاعی در شهر قرار دهید مثل کماندار و نیزه دار اگر حدس میزنید در جنگ شکست میخورید بهتر تمام نیروها رو از شهر در موقع رسیدن ارتش دشمن خارج کنید (مثلا به شهردوم خودتون حمله کنید وبعد بلافاصله حمله رو لغو کنید)
  • به شهرهای کوچک و بدون دلیل حمله نبرد نکنید چون تمدن شما کاسته خواهد شد
  • ابادی های اطرافتون رو بلافاصله تسخیر کنید واگر فاصله شما با انها دور هست شهرهای جدیدتون رو در کنار اونها بزنید
  • وقتی به شما غارت زده میشه منابعتون رو مصرف کنید تا امتیاز غارت منفی نگیرید میدونید که هرچقدر از شما غارت بشه به دشمن امتیاز مثبت غارت اضافه و از شما کسر میشه
  • موقع ازاد سازی اردوگاه ها گوش به زنگ باشید تا چیزی گیرتون بیاد
  • شهرهای جدید رو از سایر شهرها خیلی با فاصله بنا نکنید سعی کنید خیلی هم نزدیک به فاصله دو سه خانه نباشه تا دسترسی به ابادی ها و اردوگاه ها راحت تر باشه
  • دانش معماری و میدان تمرین رو در سطح بالایی داشته باشید
  • سعی کنید در ابتدای بازی حداقل قابلیت تولید 40% منابع بیشتر رو فعال کنید
  • ساختن همه ساختمانها کار خوبی نیست سعی کنید برای هر شهر هدفی تعیین کنید و ساختمان های مورد نیاز رو فقط بنا کنید و بعدسایر ساختمان ها رو بسازید

ادامه دارد

Assassin’s Creed 3 برترین عنوان اکشن/ماجرایی سال ۲۰۱۲ به انتخاب شما

در رای گیری پیشین که برای کسب عنوان برترین بازی اکشن/ماجراجویی سال ۲۰۱۲ انجام شد،کاندیدهای بسیار قدری وجود داشتند که کار را برای انتخاب سخت میکردند.اما ظاهرا عنوان Assassin’s Creed 3 شیفتگان بسیاری داشت و توانست به مقام اول دست پیدا کند.

ادامه نوشته

نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک

جامعه گیم و بازی سازی از زمان آغاز به کار خود تا به الان بازی های استرتژیک را در خود جای داند حتی از سگا و آتاری گرفته تا به کنسول های امروزی و کامپیوتر ها و لپ تاب ها و حتی تبلت های امروزی که در این مقاله به آن بیشتر می پردازیم.بازی های رایانه ای همیشه با سبک های گوناگون همراه بوده که یکی از جذاب ترین آن ها سبک استراتژیک هست که همراه با تکامل کنسول ها و گیمینگ این سبک هم پیشرفت کرده است.

خود سبک استراتژیک دارای رشته ها و سبک های بسیاری است که هر شاخه طرفداران متعدد و بسیاری دارد که ما به برخی از این بازی های محبوب استراتژیک می پردازیم که هر کدام هر ساله حرفی برای گفتن دارند و حتی بعضی از آن ها حدود هفت یا هشت سال از عمرشان می گذرد ولی هنوز هم طرفدارانی میلیونی دارند و هر ماه به با مپ ها و آپدیت ها و پچ ها و DLC ها و … که به هوادارانشان ارائه می دهند خود را سرپا و محبوب نگه می دارند و بعضی از آن ها هم از زمان انتشارشان یک جزییات ارتقایی برای بازی ندادند ولی هنوز سر پا هستند.

ادامه نوشته

بهترین بازی های سال ۲۰۱۲ از نگاه IGN مشخص شدند

همانطور که میدانید  کم کم به روز های کریسمس نزدیک می شویم و سال ۲۰۱۲ به پایان میرسد و داریم نزدیک میشیم به سال ۲۰۱۳ و عرضه بازی های شگفت انگیز. به تازگی سایت ign بهترین بازی سال ۲۰۱۲ را انتخاب کرده است که در ادامه لیست تمام جوایز را مشاهده می توانید بکنید.


ادامه نوشته

معرفی بازی مسابقه ای ایرانی شتاب در شهر

بازی رایانه ای«شتاب در شهر» که یک بازی اتومبیل سواری و مسابقه‌ای است  با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با مشارکت استودیو بازی سازی «آروین تک» وارد مراحل پایانی تولید شده است.


ادامه نوشته

معرفی بازی ایرانی نبرد اذرخش

این روزها بازار بازی های داخلی که توسط بازی سازهای مستقل طراحی میشوند گرم شده بازی نبرد اذرخش نیز یکی از این گیم ها میباشد که شاید این روزها اسم ان رو زیاد میشنوید 

نبرد اذرخش یک بازی ایرانی رالی میباشد. بله بازی به صورت مسابقات ماشین هاست ولی با این تفاوت که ماشین های موجود در بازی ، از نوع جنگی میباشند و به همین دلیل است که این نام نیز برای گیم انتخاب شده است.

 ماشین های موجود در گیم ، دارای موشک ها و گلوله هایی هستند که بر روی هر کدام از ماشین ها نصب شده است و کاربر درحال بازی و در طول مراحل باید به سمت ماشین های دیگر حمله ور شود و با شلیک های پیاپی گلوله ها ، بتواند انها را نابود سازد و مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد. گرافیک بازی هم در حد متوسط است و خب برای یک بازی  مستقل میتوان گفت بد نیست و به علت رایگان بودن ان ، بهتر است که ان را دانلود کرده و استفاده کنید.      

بازی ایرانی شعبان ساخته شد.

سرانجام مراحل ساخت بازی رایانه ای ایرانی شعبان به اتمام رسید.  این بازی که کلید استارت آن مدتی پیش توسط استدیو پتا گیزمز (پویا توسعه آرتمین) زده شد دارای ۵ مرحله می باشد و سبکش Advanture( ماجراجویی) گزارش شده است

 تیم پتا گیمز(پویا توسعه آرتیمن) سازنده این بازی محصول پایانی را در اختیار ناشر بین المللی BigFishGames قرار داده تا پس از بازبینی نهایی، پخش جهانی آن آغاز شود.

این بازی دارای ۵ مرحله و ۴ ساعت گیم پلی می باشد و هسته اصلی گیم پلی شامل معماهای منطقی quick time eve و Hidden Objects می باشد. درضمن بازی شعبان در اوایل تابستان سال ۹۱ در داخل کشور نیز توزیع خواهد شد. 

اطلاعات دقیقی درباره ی موتور سازنده ی بازی وجود ندارد ولی گفته می شود ساخت این پروژه ماهها پیش شروع شده است و تیم پویا توسعه آرتمین پس از مباحثه ها و جنجالهای فراوان بلاخره تصمیم گرفت با یک ناشر خارجی قرارداد ببندد که بلاخره این شانس نصیب big fish شد.

عصر پادشاهان یا تراوین ؟

تصمیم داشتم نقدی بر بازی عصر پادشاهان بنویسم که نکته جالبی نظرم را جلب کرد و نقد را رها کردم و نکته ی جالب راچسبیدم. نکته این بود که یکی از دوستان در دیدگاه خودش در زیر مطالب مربوط به عصر پادشاهان نوشته بود که : «… تازه خیلی هم آدم رو تیغ میزنن مثلا نقشه رو اومدن اونقدر کوچیک کردن و برای بزرگ کردنش باید سکه طلا بدی .»
ادامه نوشته